loading...
مجله بازاریابی دیجیتال
مریم بازدید : 47 پنجشنبه 19 فروردین 1400 نظرات (0)

اندازه گیری آنالوگ برای جهانی بدون کوکی
اندازه گیری آنالوگ به عنوان مدل اقتصادسنجی یا ترکیبی از رسانه ، برای دهه ها در دسترس تبلیغ کنندگان قرار گرفته است. برای درک رابطه بین کانالهای رسانه ای و نتایجی که بازاریابان در تلاشند از مدلهای آماری استفاده می کند. برای مثال ، تأثیر هزینه تلویزیون در میزان فروش را اندازه گیری کنید.

مانند مدل سازی اسنادی ، می تواند تأثیر چندین کانال را به طور همزمان اندازه گیری کند. این هنگام تلاش برای درک ارزش نسبی هر کانال در نتایج کسب و کار فوق العاده مفید است. علاوه بر این ، می تواند برای نشان دادن بینش های دیگری که بازاریابان می توانند جالب باشند استفاده شود. آیا آنها باید تلویزیون "همیشه روشن" یا "هفته روشن ، هفته تعطیل" را اجرا کنند.

با این حال ، محدودیت هایی در مدل سازی اقتصادسنجی وجود دارد. از داده های تاریخی برای پیش بینی نتایج آینده استفاده می کند ، به این معنی که باید پس از پایان یک کمپین اجرا شود - نه در زمان واقعی که بسیاری از بازاریاب ها به آن عادت دارند. IPA توصیه می کند حداقل سه سال داده باید بخشی از یک مدل اقتصادسنجی باشد و همه مشاغل از این اطلاعات برخوردار نیستند.

همچنین اجرای مدل اقتصادسنجی می تواند زمانبر و پرهزینه باشد ، زیرا به یک مجموعه مهارت خاص نیاز دارد که تعداد کمی از تبلیغ کنندگان و آژانس ها از آن برخوردارند. اگر آزمون به درستی طراحی نشده باشد ، بعید است که نتایج قطعی داشته باشد. اگر وقت ، داده و پول دارید ، مدل های اقتصادسنجی می توانند راه حل خوبی برای اطمینان در دنیای بدون کوکی باشند.

مرورگرها هزینه راه حل های اسناد دیجیتالی را بر عهده دارند
فروشندگان مرورگر مانند Safari WebKit و Google Chrome قبلاً اعلام کرده اند که راه حل هایی برای انتساب دیجیتال منتشر می کنند. با این حال ، باید در مقایسه با ابزارهای موجود در بازار ، انتظار دانه دانه بودن و پیچیدگی کمتری داشته باشیم. مشابه سایر پیشنهادهای مرورگر که تأثیر کاهش کوکی ها را برطرف می کند ، بسیاری از پردازش داده ها به دستگاه کاربر منتقل می شوند ، فقط اطلاعات جمع بندی شده در دسترس بازاریاب قرار می گیرد.

Safari و Chrome هر دو راه حل های مشابهی را پیشنهاد می کنند: انتساب کلیکی. مشخصات API سافاری در حال بررسی در گروه انجمن حریم خصوصی W3C است و احتمالاً به زودی منتشر خواهد شد. API های تبدیل از طریق کلیک ، یک رویداد کلیک را برای یک کمپین در یک مرورگر کاربر برای یک دامنه تبلیغ کننده خاص ذخیره می کنند. اگر کاربر سپس در سایت آن تبلیغ دهنده تغییر شکل دهد ، مرورگر یک رویداد انتساب را به یک سرویس اندازه گیری ارسال می کند.

Privacy-first تمایز دهنده ای در راه حل های انتساب است
آنچه مهم است این است که مرورگر اقداماتی را برای اطمینان از عدم در معرض قرار دادن اطلاعات شخصی انجام می دهد. این اقدامات شامل موارد زیر است:

محدودیتی برای مدت زمان یا جزئیات شناسه کمپین که می تواند به عنوان شناسه کاربر استفاده نشود. سافاری به مارک ها امکان می دهد تا 64 شناسه تبلیغات همزمان را ردیابی کنند.
محدودیتی در میزان استفاده از داده برای تشخیص وقایع تبدیل به همان دلایل. این بیت ها می توانند مقدار سبد ، مراحل قیف تبدیل یا دسته های محصول را نشان دهند. مارک ها می توانند حداکثر 64 رویداد مختلف تبدیل را تعریف کنند.
رویدادهای اسنادی در یک زمان تصادفی ، طی 24 تا 48 ساعت پس از تبدیل منتشر می شوند تا اتصال مجدد آن به زمان بندی معامله غیرممکن باشد.
با استفاده از پارامترهای UTM که منبع ترافیک وب سایت را به یک سیستم تحلیلی بازگو می کنند ، می توان انتساب کلیک را به دست آورد. با همکاری یک تیم علم داده ، تبلیغ کنندگان می توانند منابع داده را در مقابل معاملات هدایت شده تجزیه و تحلیل کنند. قرار دادن این داده ها در قالب گزارش باید به بازاریابان کمک کند تا بین روابط بین کانال ها ، سفرهای معمول مشتری و اینکه کدام کانال ها مستقیم ترین معاملات را انجام می دهند ، درک کنند.

باز هم ، این روش در مقایسه با غنای مدل های اسنادی محدودیت هایی دارد. پارامترهای URL توسط مرورگرها به عنوان یک خطر حفظ حریم خصوصی نیز تلقی می شوند ، زیرا ممکن است شامل شناسه های کاربر باشند. با این حال ، این یک فرم قابل اندازه گیری دیجیتال است که امروزه وجود دارد و همچنان وجود دارد که پس از کوکی توضیح داده می شود.

Chrome در حال بحث درباره موارد استفاده است که شامل انتساب قابلیت مشاهده و چند لمسی است. در مقایسه با انتساب کلیک ، تأثیر این برنامه های افزودنی API بسیار بیشتر خواهد بود ، زیرا این موارد استفاده در حال حاضر بدون شناسه های دامنه متفاوتی امکان پذیر نیست. با این حال ، هنوز کارهای قابل توجهی از فروشندگان مرورگر برای ارزیابی تأثیر حریم خصوصی و تهیه مشخصات قوی تر API مورد نیاز است.

اکنون می توانید چه کاری انجام دهید تا کسب و کار خود را به بهترین شکل برای دنیای جدید آماده کنید؟
بازاریابان برای تهیه برنامه های جدید اسناد منتظر نمی مانند. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید اکنون انجام دهید:

تمام آموخته های خود را از داده های دیجیتالی که به آنها دسترسی دارید بسازید و اصول بازاریابی قوی ایجاد کنید که می توانند برای 6 تا 12 ماه آینده استفاده شوند.
راهکارهای رسانه دیجیتال بدون کوکی را امتحان کنید تا همچنان بتوانید به مشتری برسید و با اطمینان کسب و کار خود را توسعه دهید ساخت پشته جدید خود به موازات پشته موجود ، کلیدی برای به حداقل رساندن از دست دادن مقیاس هنگام غروب خورشید توسط کوکی ها توسط Chrome است.
ببینید آیا تجارت شما می تواند به مدل سازی اقتصادسنجی اعتماد کند یا خیر. آیا اکنون به داده های مناسب دسترسی دارید؟ اگر اینطور نیست ، آیا می توانید برای تهیه آن برنامه ای تنظیم کنید؟
دنیای اندازه گیری رسانه دیجیتال بدون کوکی تغییر خواهد کرد. اگرچه این واقعیت برای بسیاری ناامیدکننده است ، اما تکنیک های اندازه گیری برای کمک به بازاریاب ها برای درک ارزش کانال و تأثیر آنها بر روی خط اصلی وجود دارد.

اما بازاریابان باید در حال حاضر بیشترین بهره را از داده ها بگیرند و آماده باشند تا اقدامات مختلف موفقیت را بررسی کنند. برای اطمینان از اینکه بازاریابان دیجیتال می توانند با کارآیی و اطمینان به برنامه ریزی و اجرای رسانه بپردازند ، امری حیاتی خواهد بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 109
  • بازدید سال : 723
  • بازدید کلی : 1,894